Všeobecné obchodní podmínky
I. Úvod
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky e-shopu Orbico (dále jen „VOP“) upravují podmínky koupě výrobků z nabídky Prodávajícího.
- Tyto VOP upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z Kupní smlouvy a tvoří nedílnou součást Kupní smlouvy. Odesláním Objednávky Kupující potvrzuje, že se se zněním VOP seznámil a že s nimi souhlasí.
- Veškeré vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím, které nejsou upraveny těmito VOP, se řídí českým právem, zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zákonem č. 634/ 1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“).
II. DEFINICE
- „Prodávající“ – obchodní společnost Orbico s.r.o., IČ: 05899664, se sídlem: Vinohradská 1597/174, 130 00 Praha 3 – Vinohrady, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 272655 (dále jen „prodávající“ nebo „Orbico“);
- „Kupující“ – osoba, která učiní Objednávku v E-shopu Orbico. Kupující může být spotřebitelem ve smyslu § 419 OZ (fyzická osoba).
- „Smluvní strany“ resp. „Smluvní strana“ – Kupující a/nebo Prodávající;
- „E-shop Orbico“ – internetový obchod Prodávajícího provozovaný na www.bissell.cz;
- „Webová stránka e-shopu“ – webová stránka E-shopu Orbico www.bissell.cz;
- „Registrovaný zákazník“ – Kupující registrovaný do E-shopu Orbico; Registrovaný zákazník získá po registraci přístup na svůj Zákaznický účet;
- „Zákaznický účet“ – osobní účet Kupujícího v E-shopu Orbico; přístup na Zákaznický účet Kupující získá registrací do E-shopu Orbico na Webové stránce e-shopu; na Zákaznickém účtu lze sledovat stav aktuální objednávky, historii objednávek Kupujícího, aktualizovat identifikační údaje Kupujícího, měnit heslo apod.
- „Výrobek“ nebo „Zboží“ – výrobek z nabídky Prodávajícího, nabízený v rámci E-shopu Orbico;
- „Kupní smlouva“ – kupní smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím, jejímž předmětem je koupě a prodej Zboží, která byla uzavřena na dálku Akceptací Objednávky;
- „Objednávka“ – Kupujícím odeslaný elektronický formulář uvedený na Webové stránce e-shopu, který obsahuje informace o Kupujícím, o objednaném Zboží a celkovou cenu za Zboží, včetně nákladů na jeho dodání;
- „Akceptace” – závazné potvrzení Objednávky, zaslané Prodávajícím Kupujícímu na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce;
- „Kupní cena” – kupní cena Zboží, jehož prodej a koupě je předmětem Kupní smlouvy.
III. OBJEDNÁVKA
- Objednávku Zboží lze učinit na Webové stránce e-shopu. Kliknutím na ikonku Výrobku se Výrobek vloží do nákupního košíku, kde Kupující vybere požadovaný počet kusů Výrobku. Pokud Kupující vybere více kusů Zboží, než je k okamžiku zadávávání Objednávky ve skladu Prodávajícího, objednací systém Prodávajícího neumožní Kupujícímu Objednávku dokončit.
- Kupující, který není registrovaný a nemá zřízen Zákaznický účet, vyplní v sekci nákupního košíku vedle objednávaných položek Zboží své identifikační údaje (tzn. jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa dodání, pokud je odlišná od adresy bydliště, e-mailová adresa a telefonní číslo) a způsob dopravy. Součástí Objednávky je i vyčíslení celkové ceny Zboží, jakož i nákladů na dopravu Zboží. Objednávka Zboží je dokončena v okamžiku, kdy Kupující po vyplnění povinných údajů klikne na tlačítko „Odeslat objednávku“. Tím je elektronická objednávka odeslána do systému Prodávajícího.
- U Registrovaného zákazníka se v Objednávce automaticky vyplní identifikační údaje Zákazníka uvedené na Zákaznickém účtu. Pokud si Kupující přeje zásilku doručit na jinou adresu než uvedenou v Zákaznickém účtu, lze údaje upravit. E-shop Orbico doručuje zásilky pouze na území České republiky.
- Prodávající neodpovídá za prodlení s dodávkou a/nebo za škodu, která byla způsobena důsledkem skutečnosti, že Kupující v Objednávce neuvedl všechny požadované údaje a/nebo požadované údaje jsou chybné či neaktuální.
- Objednávka, která je doručena do systému Prodávajícího, je považována za návrh Kupní smlouvy.
- Kupní smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká v okamžiku doručení Akceptace Kupujícímu.
- Uzavřenou Kupní smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody Smluvních stran nebo z důvodů uvedených v zákoně nebo v těchto VOP.
- Prodávající je oprávněn od uzavřené Kupní smlouvy bez dalšího odstoupit kdykoliv před dodáním Zboží, pokud:
- není Prodávající objektivně schopen dodat Kupujícímu Zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem, a to z důvodů na straně třetích osob a/nebo nepředvídatelných technických překážek vzniklých na straně Prodávajícího v souvislosti s výrobou nebo doručením Zboží a/nebo
- Kupující v Objednávce chybně uvedl telefonního číslo nebo jiné údaje, nebo je uvedené telefonní číslo nedostupné, nebo je Kupující jinak nekontaktní a/nebo
- objednaný Výrobek nebylo nebo není možné dodat z důvodů okolností, jež trvale nebo dočasně bránily v dodání a Prodávající je nemohl ovlivnit a/nebo předvídat a/nebo
- Prodávající vzhledem k předchozímu obchodnímu chování Kupujícího, zejména vzhledem k počtu předchozích objednávek a celkovému množství objednaného Zboží a jednotlivých Výrobků dojde k závěru, že Kupující hodlá Zboží použít pro následnou vlastní podnikatelskou činnost (přeprodej Zboží).
O odstoupení od Kupní smlouvy, jakož i o jeho důvodu, Prodávající písemně informuje Kupujícího neprodleně poté, co zjistí důvod nemožnosti dodat Zboží nebo jiný důvod pro odstoupení.
- Kupující je povinen zkontrolovat obsah Objednávky uvedený v Akceptaci. V případě zjištění nesrovnalostí, týkajících se obsahu Objednávky uvedenému v Akceptaci je Kupující povinen o tom uvědomit Prodávajícího prostřednictvím e-mailové zprávy nebo telefonického kontaktu neprodleně po doručení Akceptace, nejpozději však do 2 hodin od doručení Akceptace. V opačném případě se má za to, že obsah Objednávky se od jejího obsahu uvedeného v Akceptaci neliší a Kupní smlouva je uzavřena s obsahem, který odpovídá obsahu uvedenému v Akceptaci.
- Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího převzetím Zboží nebo uhrazením Kupní ceny Zboží v plné výši, dle toho, která skutečnost nastane později. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího vždy převzetím Zboží.
IV. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu Kupní cenu způsobem zvoleným v Objednávce.
- Kupující v Objednávce uvede zvolený způsob úhrady Kupní ceny. Kupující má možnost volby jedné z těchto variant:
- dobírkou při dodání Zboží – Kupní cena spolu s náklady na dopravu a doběrečným bude uhrazena Kupujícím při převzetí zásilky k rukám vybraného přepravce, a to buď v hotovosti nebo bezhotovostně kartou. Úhrada Kupní ceny, nákladů na dopravu a doběrečného je podmínkou předání zásilky, nebo
- kartou online – Kupní cena a náklady na dopravu budou uhrazeny Kupujícím bezhotovostně přes platební bránu Prodávajícího. Zásilka bude expedována teprve po připsání Kupní ceny a nákladů na dopravu na bankovní účet Prodávajícího.
- Platba převodem – Kupní cena a náklady na dopravu budou uhrazeny Kupujícím bezhotovostně bankovním převodem na účet prodávajícího. Platba musí být uhrazena do 4 kalendářních dnů. Zásilka bude expedována teprve po připsání Kupní ceny a nákladů na dopravu na bankovní účet Prodávajícího.
- Náklady na dopravu a případné doběrečné nese a hradí Kupující.
- Daňový doklad – faktura za Zboží bude Kupujícímu doručen elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím.
V. DODACÍ PODMÍNKY
- Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu objednané Zboží a Kupující se zavazuje objednané Zboží převzít. Zboží bude Kupujícímu dodáno na adresu uvedenou v Objednávce. K předání objednaného Zboží se Kupující zavazuje poskytnout veškerou nutnou součinnost, zejména se zavazuje zdržovat se v předpokládaném čase dodání Zboží, který mu předem přepravce sdělí, na adrese místa dodání.
- Zboží bude Kupujícímu dodáno prostřednictvím přepravce vybraného Prodávajícím. Kupující bere na vědomí, že Prodávající poskytne vybranému přepravci za účelem doručení Zboží údaje týkající se Kupujícího, a to v rozsahu, který je nezbytný pro řádné dodání Zboží. Prodávající Zboží před jeho dodáním na své náklady zabalí a označí způsobem obvyklým, odpovídajícím dohodnutému způsobu dodání a užívání.
- Zboží bude dodáno v co nejkratším dodacím termínu dle možností Prodávajícího. O přesném termínu dodání Zboží Kupujícího písemně (e-mail a/nebo SMS) informuje přepravce zásilky. V případě požadavku Kupujícího lze s přepravcem sjednat jiný termín dodání zásilky.
- Prodávající se nedostane do prodlení s dodáním Zboží v případě, že Prodávající doručí Kupujícímu Zboží později než v termínu oznámeném Kupujícímu přepravcem Zboží (příp. v termínu s přepravcem dohodnutém z důvodů na straně Kupujícího), zejména proto, že Kupující chybně uvedl své telefonní číslo nebo jiný důležitý identifikační údaj nebo proto, že jím uvedené telefonní číslo je nedostupné nebo proto, že je Kupující jinak nekontaktní.
- Prodávající se taktéž nedostane do prodlení, pokud dodá Zboží v čase pozdějším:
- kvůli nepředvídatelným technickým překážkám při jeho výrobě nebo v souvislosti s jeho doručením, které vznikly na straně Prodávajícího, a dále
- kvůli okolnostem, jež trvale nebo dočasně bránily v dodání Zboží a Prodávající je nemohl ovlivnit a/nebo předvídat.
V takovém případě se Prodávající zavazuje Kupujícího kontaktovat telefonicky nebo e-mailem a Smluvní strany sjednají nový termín doručení Zboží.
VI. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY BEZ UDÁNÍ DŮVODU
- Ustanovení tohoto článku VOP se uplatní pouze na Kupujícího, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 OZ.
- Kupující má právo bez uvedení důvodu odstoupit od Kupní smlouvy ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů ode dne převzetí Zboží. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud Kupující nejpozději poslední den této lhůty odešle Prodávajícímu písemné oznámení, že od Kupní smlouvy odstupuje.
- V oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy Kupující kromě svých identifikačních údajů (jméno a příjmení, adresa bydliště) uvede, že odstupuje od Kupní smlouvy a dále uvede identifikační údaje Prodávajícího, číslo objednávky, datum nákupu, případně datum dodání Zboží a číslo bankovního účtu pro vrácení Kupní ceny. Odstoupení od Kupní smlouvy může Kupující zaslat poštou na adresu sídla Prodávajícího nebo na e-mailovou adresu: bissell.cz@orbico.com. Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy je přílohou těchto obchodních podmínek.
- Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, Zboží, které od něho obdržel. Vrácené Zboží nesmí mít poškozený obal a samotný Výrobek nesmí být poškozený či otevřený (resp. částečně spotřebovaný). Náklady na vrácení předmětného Zboží Prodávajícímu nese v takovém případě Kupující.
- Prodávající bez zbytečného odkladu poté, co obdrží vrácené Zboží od Kupujícího, nejpozději do čtrnácti (14) pracovních dní, vrátí Kupujícímu peněžní prostředky, které od něho na základě Kupní smlouvy na úhradu kupní ceny a náhradu nákladů na dodání Zboží přijal, a to převodem na bankovní účet, který mu Kupující sdělí.
- Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty vráceného Zboží zejména důsledku (částečného) poškození či (částečného) spotřebování Zboží, nebo v důsledku nakládání se Zbožím jiným způsobem, neodpovídajícím jeho povaze a vlastnostem. V takovém případě je Prodávající oprávněn uplatnit vůči Kupujícím právo na náhradu snížení hodnoty a započíst svůj nárok vůči nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny, tzn. Kupujícímu bude vrácena kupní cena snížená o takto započtený nárok Prodávajícího.
VII. PRÁVA Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY, ZÁRUKA ZA JAKOST
- Prodávající dodá kupujícímu Zboží v množství, jakosti a provedení, jak je ujednáno v Kupní smlouvě. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní Prodávající v jakosti a provedení, které odpovídají účelu vyplývajícímu z Kupní smlouvy, jinak účelu obvyklému.
- Nároky Kupujícího z vad Zboží (včetně způsobu vyřízení reklamace) se řídí příslušnými právními předpisy, zejména OZ a v případě Kupujících – spotřebitelů i ZOS.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží nemá při převzetí vady.
- Prodávající dále odpovídá Kupujícímu za vady, které se u Zboží vyskytnou v záruční době, resp. v době jeho použitelnosti (viz odst. 8. tohoto článku). Ustanovení tohoto odstavce se v souladu s ustanovením § 2167 OZ nepoužije zejména u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, nebo na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy Zboží.
- Nemá-li Zboží vlastnosti stanovené v odst. 1. tohoto článku a/nebo v § 2161 OZ, může Kupující požadovat i dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se však vada týká pouze součásti Zboží, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od Kupní smlouvy.
- Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží bez vad nebo na výměnu jeho součásti, může požadovat přiměřenou slevu z Kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové Zboží bez vad nebo vyměnit jeho součást, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
- Kupující může práva z odpovědnosti za vady Zboží dle tohoto článku VOP uplatnit ohledně vad, které se na Zboží projeví ve lhůtě 24 měsíců od převzetí nového Zboží. Pokud datum minimální trvanlivosti Zboží či doba, po kterou lze Zboží používat po jeho otevření, uplyne dříve, než skončí záruka za jakost, lze práva z odpovědnosti za vady Zboží dle tohoto odstavce uplatnit pouze ve lhůtě trvanlivosti, resp. použitelnosti Zboží.
VIII. REKLAMACE VADNÉHO ZBOŽÍ
- Reklamaci lze uplatnit u servisního partnera a postup pro řádnou reklamaci najdete ke stažení na webu Bissell.cz
- Uplatní-li Kupující reklamaci a vytkne tak Prodávajícímu vady na Výrobku, sepíše o tom Prodávající zápis, který obsahuje datum zahájení reklamačního řízení, specifikaci Výrobku, označení vady Výrobku, požadovaný způsob vyřízení reklamace Kupujícím, předpokládaný termín vyřízení reklamace.
- Kupující má právo na řádné odstranění uznané reklamované vady. V případě uznané reklamace se do záruční doby reklamovaného Výrobku nezapočítává doba, která uplynula ode dne uplatnění práva z vadného plnění až do dne vyřízení reklamace.
- Reklamační řízení musí být ukončeno do 30 dnů ode dne jeho zahájení, a to včetně odstranění vady, jejíž reklamace byla uznána, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Reklamační řízení musí být ukončeno vydáním rozhodnutí o reklamaci, které bude obsahovat datum a způsob vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
IX. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Prodávající je povinen při zpracování osobních údajů Kupujícího dodržovat veškeré povinnosti stanovené příslušnými právními předpisy, tak jak je popsáno na www.orbico-cz.cz a bissell.cz, v sekci „Právní ustanovení“, jejíž obsah je Kupujícímu volně přístupný.
- Kupující je povinen uvádět své osobní údaje správně / pravdivě a jakoukoli jejich změnu oznámit bez zbytečného odkladu Prodávajícímu.
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoli změnit/doplnit. Takovéto změny jsou platné ode dne zveřejnění nových/upravených VOP na internetových stránkách Prodávajícího www.bissell.cz.
- Tyto VOP platí ve znění uvedeném na internetových stránkách Prodávajícího www.bissel.cz v den uzavření Kupní smlouvy. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.
- V případě sporu mezi Kupujícím a Prodávajícím může Kupující využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může Kupující kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce (http://www.coi.cz).
- Tyto VOP jsou platné od 1.07.2021.
