Co hledáš?

10 SNADNÝCH ZPŮSOBŮ JAK BĚHEM DNE ZÍSKAT VÍCE VOLNÉHO ČASU!

Většina z nás má problém si během dne najít čas najít minutu nebo dvě navíc. S dnešním rychlým životním tempem máme na čas strávený s rodinou a odpočinek stále méně času. Ale i když máme velké množství povinností, stále existují triky, které vám pomohou získat více času na věci, na kterých skutečně záleží. Zde je několik jednoduchých tipů pro úsporu času, s kterými můžete začít již dnes - poděkovat nám můžete později.

Nic si neplánujte

Jen proto, že by se to technicky vešlo do vašeho harmonogramu, nemusí to znamenat, že tomu tak musí vždycky být. Nastavte limit aktivit, které vaše děti mohou dělat po škole, kolik večerů týdně chcete chodit ven, kolika výborů jste ochotni se stát členy - ještě než vás zaplaví všechny možné požadavky. Pokud si něco nenaplánujete, je pravděpodobné, že k tomu nedojde. Takže si udělejte čas na to, abyste si nic neplánovali, a získali tak čas na odpočinek. Nad tímto časem přemýšlejte jako nad jakoukoli jinou plánovanou aktivitou, ke které jste se zavázali a držte se toho. I když děti mohou chtít mít po škole hodně aktivit a jejich odmítnutí je náročné, strávení kvalitního času s rodinou a klidní, zdraví rodiče je něco, co je stejně důležité jako rozvoj atletických a kreativních dovedností a zájmů dítěte.

Vařte jednou. Jezte dvakrát.

Příprava večeře může trvat věčnost, zejména s přihlédnutím k času, který strávíte úklidem. Pokuste se každý recept uvařit v dvojnásobném množství a jednu polovinu zmrazte na některý jiný večer. To znamená, že skutečně vařit a uklízet budete jednou za dva večery.

Buďte organizovaní.

Pokud ještě nemáte systémy pro své systémy - poslouchejte! Špatná organizace má na svědomí velké plýtvání časem. Trávení času opakovanými snahami najít, zapamatovat si a vyřídit různé úkoly trvá mnohem déle, než když máte systém. Různí lidé potřebují různé systémy, sami zjistíte, co vám vyhovuje.

Dělejte více věcí najednou, pokud to jde.

Řada z nás má během dne tzv. „mrtvé úseky“. Sezení v autě při čekání na dítě nebo partnera, stání ve frontě v obchodě nebo bance, atd. Tyto okamžiky použijte k tomu, abyste vyřídili dvě věci najednou (a vyřídili je dobře). Zatímco stojíte ve frontě, můžete odpovídat na e-maily, domlouvat si schůzky a zatímco čekáte v autě, můžete telefonovat, místo procházky se psem si s ním můžete zaběhat a rovnou tak vyřídit i své cvičení.

Vyvarujte se narušení.

Narušení odpoutávají vaši pozornost od toho, na co se momentálně zaměřujete a ve výsledku ztrácíte čas tím, že se snažíte znovu soustředit a zjistit, kde jste přestali. Výzkum ukázal, že v takových případech trvá dokončení úkolu o 25 % déle.

Mějte plán a držte se ho.

Připravte si týdenní seznam úkolů. Ať už jde o administrativu, úklid nebo práci (nebo všechny tři možnosti), pravidelná příprava týdenních úkolů vám pomůže s jejich dokončením a současně zajistí, že se vám věci k vyřízení nikdy příliš nenahromadí. Například, pondělky označte jako dny pro vyřizování účtů a prádla, úterky jako dny nákupů, atd.

Určete svůj osobní „produktivní čas”.

Všichni máme v určitou denní dobu okamžik, kdy jsme nejefektivnější. (Pro většinu lidí je to doba mezi 8:00 a 11:30, ale nemusí to být váš případ.) Tuto dobu využijte k nejnáročnějším úkolům, které musíte během toho dne zvládnout. Pokud jste na mateřské, může to být doba, kdy vaše dítě spí nebo sleduje televizi.

Vzbuďte se připravení.

Připravte si svůj seznam s úkoly již večer, takže když se vzbudíte, můžete je začít okamžitě vyřizovat. Již brzy ráno to ve vás probudí smysl pro produktivitu a splnění úkolů - díky tomu zůstanete motivovaní.

Minimalizujte čas strávený cestováním.

Jedním z pěti společných jmenovatelů, které mají nejspokojenější lidé na světě, je skutečnost, že žijí blízko práci. V důsledku toho mají více času na věci, na kterých jim záleží, víc, než kdyby strávili dvě hodiny denně v dopravních prostředcích. Ať už jde o cestu do školy nebo do práce, nebo odvážení dětí na jejich kroužky, podívejte se, jak vypadá váš plán a zjistěte, jak byste mohli čas strávený cestováním minimalizovat. I když se dvě hodiny, nebo dokonce 1 hodina denně, nezdají moc, pokud se opakují, sčítají se a jde o velké množství času. Dvě hodiny denně strávené cestování do práce představují deset hodin týdně a zhruba čtyřicet tři hodin měsíčně. To jsou téměř dva dny v měsíci strávené dojížděním - ekvivalent víkendu navíc. O kolik byste byli šťastnější, kdybyste si každý měsíc mohli užít víkend navíc?

Naučte se milovat slovo „Ne“.

I když je to klišé, je to současně pravda - zejména v případě maminek na plný úvazek. Jen proto, že vás ostatní požádají, abyste za ně vyřídili jejich pochůzky, pohlídali jejich děti, dělali dobrovolnickou činnost, pořádali různé události a/nebo cokoliv dalšího, neznamená to, že musíte říkat ano! To nás vrací zpět k číslu 1 - „nic neplánujte“. Když váš čas na „nicnedělání“ a vaše plánované aktivity zaplní prostor ve vašem kalendáři, nezbývá vám už žádný další čas, abyste souhlasili s něčím dalším. To neznamená, že nebudete mít možnost volby, ale bude to muset počkat dokud se ve vašem kalendáři neuvolní místo. Pomůže vám to zvládnout jakékoli možné pocity viny, a současně znovu nespadnete do pasti „úkolů nadmíru“.